لاغری معجزه‌آسا با دمنوش‌های خانگی + طرز تهیه

لاغری معجزه‌آسا با دمنوش‌های خانگیلاغر بودن و داشتن اندامی متناسب، علاوه بر افزایش اعتماد به نفس، بر جنبه‌های مختلف زندگی افراد تاثیرگذار است. زندگی شهری و پشت میزنشینی، خوردن غذا‌های فرآوری شده و نداشتن فعالیت کافی سبب شده بسیاری از افراد به افزایش وزن یا همان چاقی دچار شوند؛ بنابراین برخی به دنبال دارو‌های شیمیایی یا جراحی برای از بین بردن چربی‌های اضافه بدن هستند. در این گزارش با توجه به ضرورت داشتن وزنی مناسب، بر آن شدیم تا شما را با دمنوش‌های لاغری گیاهی که نیازی به صرف هزینه‌های بالا و تحمل عوارض دارو‌های شیمیایی ندارند، آشنا کنیم.

دمنوش لیمو

لاغری معجزه‌آسا با دمنوش‌های خانگی

یک لیوان آب گرم با آب لیمو در صبح در بدن تولید گرما می‌کند، که سبب می‌شود بدن ما شروع به سوزاندن چربی کند.

طرز تهیه: ابتدا لیمو را تمیز بشویید و به دو قسمت تقسیم کنید. سر و ته لیمو را زده و به صورت برش‌های دایره‌ای شکل برش دهید. سپس ۸ فنجان آب را در یک کاسه بزرگ بریزید و لیمو‌ها را داخل آن بیندازید. خیار را پوست بکنید و چند برش بزنید و تمام قطعاتش را داخل کاسه آب و لیمو بریزید. هر تعداد برگ نعناعی که داشتید را به این مواد اضافه کنید. سپس زنجبیل را پوست بکنید و داخل کاسه رنده کنید و کل مواد را خوب هم بزنید تا حسابی با هم مخلوط شوند. معجونی که آماده کرده‌اید در یک ظرف درپوش‌دار بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید. از روز بعد قبل از خواب یک فنجان از این نوشیدنی را میل کنید و در طول روز هم دو سه بار که احساس تشنگی کردید، می‌توانید به جای آب معمولی این نوشیدنی دست‌ساز خودتان را بنوشید. پس از یک هفته مصرف این نوشیدنی، نتایج آن را خواهید دید.

دمنوش نعناع فلفلی

نعناع فلفلی را باید قبل از وعده غذایی میل کنید که سبب می‌شود اشتهای شما بسیار کم شود به علاوه به معده و گوارش نیز کمک شایانی می‌کند.

طرز تهیه: یک قاشق چای‌خوری نعناع خشک شده را به آب جوش اضافه کرده و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس می‌توانید این دمنوش خوشمزه را نوش جان کنید.

دمنوش لیمو و به لیمو

لیمو و به لیمو را قبل از وعده غذایی میل کنید، اشتهای شما را کم کرده و اجازه پرخوری عصبی را نمی‌دهد. آنتی‌اکسیدان را بالا برده و بدن را در برابر امراض مختلف قوی می‌کند.

دمنوش زنجبیل

زنجبیل طعم گرم دارد که سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. این گیاه به جذب بهتر مواد مغذی کمک و حرکات منظم معده و روده را آسان می‌کند. زمانی که اشتهایتان زیاد است، زنجبیل اشتهای کاذب را کنترل می‌کند. زنجبیل تازه را به صورت مکعب‌های کوچک خرده کرده و خشک کنید تا آن را به غذاها، چای اضافه کنید.

طرز تهیه: یک قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل خشک شده و یا دو تکه زنجبیل تازه را به آب داغ با دمای حداکثر ۸۰ درجه اضافه کرده و بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه خوب دم بکشد و سپس آن را میل کنید.

دمنوش مریم گلی

مریم گلی طبعی گرم و خشک دارد. این گیاه به عنوان یک آرام‌بخش قوی شناخته شده است. برگ‌های مریم گلی برای سوء هاضمه، نفخ معده و درد شکم بسیار مفید است. این دمنوش سرشار از آنتی‌اکسیدان است که بدن را پاکسازی می‌کند. همچنین سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهد.

طرز تهیه: یک قاشق چای‌خوری گیاه مریم گلی را به آب داغ اضافه کرده و پس از ۱۰-۱۵ دقیقه آن را نوش جان کنید.

دمنوش زرشک

لاغری معجزه‌آسا با دمنوش‌های خانگی

زرشک میوه‌ای ترش و سرشار از خاصیت است. دمنوش زرشک سبب افزایش چربی‌سوزی در بدن می‌شود. از دمنوش زرشک در کنار رژیم غذایی خود استفاده کنید تا زودتر به وزن ایده‌آل خود برسید.

طرز تهیه: به ازای هر نفر ۱-۲ قاشق چای خوری زرشک تازه یا خشک را به آب داغ با دمای ۸۰ درجه اضافه کرده و بگذارید تا به مدت ۱۰ دقیقه خوب دم بکشد و رنگ بیندازد. پس می‌توانید این دمنوش خوشمزه و خوش رنگ را با عسل میل کنید.

دمنوش رازیانه

این دمنوش سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد در نتیجه کالری‌های دریافتی شما سریع‌تر مصرف می‌شود و انرژی حاصل از آن به چربی‌سوزی کمک می‌کند. همچنین این دمنوش احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. درست است که به کاهش وزن کمک می‌کند، اما زیاد خوردن آن این روند را سریع نخواهد کرد. رازیانه در کنار برنامه کاهش وزن با کمک به هضم و جذب مواد مغذی موثر است.

طرز تهیه: یک قاشق چای‌خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری و مقداری آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. می‌توانید با مقداری عسل این دمنوش را میل کنید.

دمنوش گزنه

لاغری معجزه‌آسا با دمنوش‌های خانگی

گزنه گیاهی است که سبب غذارسانی عمیق به سلول‌ها، کاهش میل به غذا و سم‌زدایی بدن می‌شود. این دمنوش برای کاهش اشتها بی‌نظیر است و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، ویتامین E، آهن، پتاسیم است. این دمنوش علاوه بر سوزاندن چربی‌ها، بدخلقی و بی‌حوصلگی را نیز برطرف می‌کند.

دمنوش زیره

زیره نیز مانند بسیاری از ادویه‌ها، مدت‌هاست که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. زیره سطح کلسترول و چربی خون را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد و به دلیل وجود فیبر بالا، سطح اشتها را کاهش می‌دهد.

طرز تهیه: یک قاشق چای‌خوری از پودر یا دانه زیره سبز را به قوری حاوی آب با دمای ۸۰ درجه اضافه کرده و بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه دم بکشد و سپس آن را میل کنید. این دمنوش را می‌توانید با آب لیموترش تازه و عسل نیز میل کنید.

افرادی که از این دمنوش برای کاهش وزن استفاده می‌کنند، بهتر است که نیم ساعت قبل از غذا این دمنوش را مصرف کنند و از معجزه آن بهره‌مند شوند.

دمنوش دارچین

لاغری معجزه‌آسا با دمنوش‌های خانگی

قندخون تأثیر مستقیمی روی وزن ما دارد و میزان گرسنگی‌مان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. قندخون یکی از فاکتور‌های تعیین‌کننده‌ی انرژی بدن است. هر قدر انرژی شما بیشتر باشد، تمایل بیشتری به ورزش کردن خواهید داشت.

هر قدر قندخون‌تان متعادل‌تر باشد، کمتر دچار اشتهای کاذب می‌شوید و بدن شما روند مناسب‌تری برای استفاده از چربی‌های ذخیره‌شده را در پیش خواهد گرفت. مطالعات زیادی نشان می‌دهد که دارچین می‌تواند میزان سطح قندخون را مدیریت کند.

طرز تهیه: پودر دارچین و چوب آن را در یک لیوان بریزید، آب را بجوشانید و داخل لیوان روی دارچین‌ها بریزید. بهتر است از یک لیوان درب‌دار استفاده کنید یا روی هر لیوانی که استفاده می‌کنید، درپوش بگذارید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. دمنوش لاغری شما آماده است. این دمنوش را می‌توانید یک یا ۲ بار در روز میل کنید.

منبع: فارس

نوشیدنی خاصی که باید همیشه مصرف کنید

نوشیدنی خاصی که باید همیشه مصرف کنیدنعمت‌الله مسعودی، متخصص طب سنتی درباره تأثیر مصرف چای و نوشیدنی‌های مختلف در حفظ سلامت بدن»، اظهار داشت: هرچه زیاده‌روی در مصرف آن وجود داشته باشد برای بدن مضر است. چای نوعی گیاه محسوب می‌شود و به دلیل موادی که در آن وجود دارد، ممکن است برخی افراد به آن عادت پیدا کنند.

وی ادامه داد: چای طبیعی ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت زمان نیاز دارد تا به خوبی دم بکشد، اما اکنون متأسفانه بسیاری از چای‌های مصرفی فقط دارای رنگ هستند.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: چای اصیل رافع خستگی و هضم‌کننده غذاست، نشاط آور بوده و به رفع کوفتگی و خستگی بدن کمک می‌کند، اما این موضوع که مردم چای واقعی را بشناسند، مهم است؛ چرا که برخی چای‌هایی که در بازار می‌بینیم رنگ شده و یا اینکه تفاله چای مصرفی را خشک کرده، آن را رنگ می‌کنند و مجدداً به چرخه مصرف بازمی‌گردانند.

نوشیدنی خاصی که باید همیشه مصرف کنید

مسعودی خاطرنشان کرد: مردم بهتر است به جای عادت کردن به یک نوع دمنوش، دمنوش‌های مختلف را مصرف کنند.

وی با تأکید بر اینکه نیاز است دمنوش‌های مصرفی را براساس اختلاط مزاجی که پیدا کرده‌ایم، مصرف می‌کنیم، گفت: برای نمونه مدتی دمنوش بهار نارنج، مدتی دمنوش به‌لیمو، دمنوش به و مدتی دمنوش سیب مصرف کنیم تا اثرات مختلف این دمنوش‌ها به بدن برسد و بدن ما به صورت مداوم به یک دمنوش عادت نکرده و به آن اعتباد پیدا نکند.

این متخصص طب سنتی یادآور شد:‌ای کاش مردم به جای مصرف این همه چای، سرکه انگبین (سکنجبین) مصرف می‌کردند؛ چرا که سرکه انگبین بسیار بیشتر از چای می‌تواند اثر مثبتی برای سلامتی داشته باشد.

مسعودی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما وجود سکته‌های قلبی و عروقی است، خاطرنشان کرد: این بیماری دومین علت مرگ و میر در کشور را تشکیل می‌دهد و سن بروز سکته‌ها به زیر سی سال رسیده است.

وی بیان داشت: این نشان می‌دهد که گرفتگی رگ از کودکی آغاز شده و به بزرگسالی که می‌رسد علامتدار می‌شود؛ در نتیجه یکی از موادی که کمک می‌کند تا عروق تمیز شوند و مصرف طولانی‌مدت آن نگران‌کننده نیست، سرکه انگبین است.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه حکما تعداد ۱۲۶۱ مدل سرکه‌انگبین را اعلام کرده‌اند، گفت: ساده‌ترین نوع سرکه‌انگبین را که می‌توان در منزل آن را تهیه کرد، شامل سرکه، عسل، عرق نعناع و آب است؛ به طوری که این مواد را با هم ترکیب کرده، پس از حرارت دادن آن، کف موجود روی آن را می‌گیریم.

مسعودی متذکر شد: این نوشیدنی را می‌توان با آب مخلوط و مصرف کرد؛ ضمن اینکه این نوشیدنی بسیار مفید را می‌توان در میهمانی‌ها و در محل کار به جای چای استفاده کرد؛ چرا که از بروز سکته‌های قلبی و عروقی جلوگیری کرده و حتی می‌توان کبد چرب را نیز با آن پاکسازی کرد.

منبع: فارس

رژیم گرفتن از چاقی مرگبارتر است

رژیم گرفتن از چاقی مرگبارتر استچاقی با افزایش خطر بروز بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع ۲ و سرطان می‌تواند برای فرد مرگبار باشد. با این حال پیروی از یک رژیم غذایی سخت برای جلوگیری از اضافه وزن ممکن است به نوبه خود از این هم کشنده‌تر باشد.

افراد میزان کالری و برخی از مواد مغذی دریافتی خود را کاهش می‌دهند تا در محدوده «وزن سالم» باقی بمانند. اما جالب است بدانید که کاهش یا افزایش وزن و بازگشت آن به دفعات متعدد در نتیجه تغییر در رژیم غذایی که چرخه وزن (Weight-cycling) یا چرخه یو یو نام دارد، ممکن است نسبت به چاقی اثرات منفی بیشتری داشته باشد.

چرخه وزن در نتیجه ایجاد تغییرات عمده در عادات غذایی اتفاق می‌افتد. نتایج مطالعه‌ای که به تازگی در مجله Nature به چاپ رسیده است، از آن حکایت دارد که وقتی افراد در صدد کاهش یا افزایش وزن برمی‌آیند، تغییرات زیادی در بدن آن‌ها ایجاد می‌شود که بر فشار خون، قند خون، کلسترول و میکروبیوم تأثیر می‌گذارد.

تأثیر چرخه وزن عمدتا از اختلالی که در کار میکروبیوم ایجاد شده، ناشی می‌شود. دلیل آن این است که وقتی افراد وزن خود را تغییر می‌دهند، میکروب‌های موجود در روده برای تطبیق خود با شرایط جدید نیاز به زمان دارند. به عنوان مثال افزایش وزن به میکروب‌های حامی بالا رفتن وزن، اجازه رشد می‌دهد. اما وقتی افراد با محدود کردن مصرف برخی از مواد غذایی خاص شروع به کاهش وزن می‌کنند، میکروبیوم روده به آرامی به تغییرات ایجاد شده واکنش می‌دهد؛ بنابراین اگر قبل از آن که باکتری‌های روده خود را به جایی که در چرخه یویو هستید برسانند، وزن از دست رفته را بازگردانید، باکتری‌های عامل افزایش وزن در روده همچنان فرآیند چاقی را تسریع کرده و باعث می‌شوند نسبت به قبل نیز وزن بیشتری اضافه کنید.

اثرات یو یوی رژیم‌های سفت و سخت همچنین می‌تواند به سلامت روان نیز آسیب بزند. وقتی افراد با وجود تلاش برای کمتر غذا خوردن، نمی‌توانند وزن خود را کاهش دهند، بیش از پیش در معرض خطر افسردگی و عزت نفس پایین قرار می‌گیرند.

یکی دیگر از اثرات مرگبار رژیم‌های غذایی، تشکیل چربی‌های مضر است. برخی از برنامه‌های غذایی ناسالم و غیراصولی به افزایش چربی احشایی یا چربی شکمی کمک می‌کند که در ترشح هورمون‌های مرتبط با بروز بیماری‌های قلبی، دیابت و التهاب نقش دارد.

به گفته محققان، همانطور که وزنتان به دفعات بالا و پایین می‌رود، افزایش حجم این نوع چربی ادامه پیدا می‌کند و سلامت شما را بیشتر از زمانی که وزن خود را کاهش نداده بودید در معرض خطر قرار می‌دهد.

راه مدیریت درست وزن چیست؟

افراد می‌توانند بدون پیروی از رژیم‌های سخت که آن‌ها را به کاهش قابل توجه کالری دریافتی از تمام گروه‌های غذایی وا می‌دارد، به وزن سالم برسند. برای جلوگیری از افزایش وزن، از نظر جسمی فعال باشید و با تمرین کنترل میزان غذای مصرفی و انتخاب غذای مناسب و مورد نیاز برای بدن، یک برنامه غذایی متعادل برای خودتان دست و پا کنید.

منبع:ایرنا